پیام رئیس شورا

شنبه, 02 فروردين 773 23:16 نوشته شده توسط 
رای دادن به این مورد
(0 رای)

   به سبب اهمیتی که جمهوری اسلامی ایران برای شوراها و حضور مردم در صحنه سیاسی و مشارکت آنان در امور عمومی قایل شده است اصل های 100 تا 106 قانون اساسی را به موضوع شوراها اختصاص داده است. چنانکه اصل 100 قانون اساسی مقرر داشته که برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی ، اقتصادی ، عمرانی ، بهداشتی و فرهنگی و ... از طریق همکاری مردم و با توجه به مقتضیات محلی اداره امور هر شهر با نظارت شورایی بنام شورای اسلامی شهر صورت گیرد .

بنابراین شوراهای اسلامی یکی از دست آوردهای مهم انقلاب اسلامی است و هدف از تشکیل آن شرکت مردم در اداره امور عمومی است زیرا گردانندگان کشور به تنهایی نمی توانند از تقاضا و خواسته های واقعی مردم آگاهی یابند و در نتیجه مسایل جامعه همیشه در پشت هاله ای از ابهام و تردید پنهان می ماند. لذا با تشکیل شوراهای اسلامی شهر فصل تازه ای که نوید دهنده مشارکت مردم در قدرت سیاسی کشور که نشانه ای از مردم سالاری است آغاز گردید و بدین ترتیب دوران نوینی از زندگی سیاسی ملت بزرگ ایران رقم خورد . بدیهی است که شوراهای اسلامی در بدو شروع فعالیت های خود در بستری از آزمون و خط قرار گرفته بودند و علت آن نیز نبود زمینه فعالیت های سیاسی طی سالیان طولانی در ایران بود و از طرفی چون موجودیت ، رشد و بالندگی نهادهای مدنی همانند تجربه های نو از مسیر پر فراز و نشیبی می گذرد .

شورا نهادی غیر دولتی است که رسالت آن تمرکز زدایی از قدرت و بسترسازی برای جلب مشارکت شهروندان و نظارت بر عملکرد دستگاههای اجرایی است.

بزرگترین خدمتی که شوراها به جامعه می کنند آن است که زمینه های مشارکت تمامی شهروندان در یک مباجثه عمومی را فراهم می کنند تا آنان بتوانند به بیان نیازهای خاص خود بپردازند و از طریق شورا که نزدیکترین نهاد مدنی به مردم و دولت است درباره سرنوشت جمعی و فردی خودشان تصمیم بگیرند.

شورای موفق ، شورایی است که از حمایت همه جانبه مردم حوزه انتخابیه برخوردار باشد و این حمایت ممکن نیست مگر با راهنماییهای مردم عزیز که با ارائه نظرات ارزنده و انتقادات سازنده راه نوینی را فراروی اعضای شورای اسلامی شهرها قرار دهند لذا اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر بناب از کلیه عزیزانی که در مورد مسایل حوزه شهری دارای تفکر و نظر می باشند دعوت می نماید با حضور در جمع اعضای شورای اسلامی شهر و جلسات رسمی شورا نظرات کارشناسی خود را در جهت بهبود خدمات ارائه نموده تا شورایی با قدرت و مردمی داشته باشیم همانا که دموکراسی از اهداف والای شوراها می باشد .

اما چهارمین دوره شورای اسلامی شهر روزهای پر فراز و نشیبی را در یک و نیم سال گذشته گذرانده است و با انتخاب آقای دکتر کفشنوچی بعنوان شهردار امیدوار است با ایجاد تعامل بین ادارات و نهادهای شهرستان که یکی از لازمه های مدیریت موفق می باشد بتواند منشاء خیر و برکات برای شهر وشهروندان باشد .

با عنایت به اینکه شرحی بر عملکرد فعالیت ها از طریق این نشریه بحضور مردم شریف و متدین بناب ارائه خواهد شد اینجانب از ذکر موارد خودداری نموده و به چند مورد از برنامه های امسال اداره کوتاهی می نمایم.

مجموعه شورای اسلامی شهرو شهرداری بناب انجام پروژه های خیابان پارک فدک تا پارک سنجد که قسمتی از کمربندی غربی می باشد را شروع کرده که علاوه بر دست یابی به اجرای مسیر از یک فاجعه زیست محیطی جلوگیری نموده و مانع از استفاده برخی از افراد برای آبیاری مزارع و سیفی جات با آب فاضلاب شده است.

گام موثری که این مجموعه طی روزهای اخیر برداشته است جلب مشارکت مردمی برای مسیر گشایی در منطقه دیزج جنوبی است

مردم این منطقه بصورت خود جوش و در یک اقدام جهادی قسمتی از املاک خود را که در مسیر توسعه قرار می گرفت را بصورت رایگان در اختیار شهرداری قرار داده و در عرض چند روز مقدمه ایجاد چندین خیابان در این محل را بوجود آورده اند .

اجرای مسیر گشایی و مصالحه با اشخاص در خیابانهای نیمه تمام، جذب سرمایه گذار در طرحهای مشارکتی و ارائه چندین طرح عمرانی در شهر نمونه های دیگری از برنامه های شورای اسلامی شهر و شهرداری برای تقدیم به شهروندان است که ثمرات آنها در چند ماه آینده برای شهروندان ملموس خواهد بود .

                                                                                                                                                                  رسول رهبر فام

رئیس شورای اسلامی شهر بناب

1449 بازدید آخرین بار تغییر یافته دوشنبه, 06 دی 1395 17:54

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

گزارشات پر بازدید