امروز: پنج شنبه 06 ارديبهشت 1403 برابر با 25 آوریل 2024

خطا
  • JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 47

روز آتش نشانی وایمنی گرامی باد

دوشنبه, 06 مهر 1394 18:03 نوشته شده توسط 
رای دادن به این مورد
(0 رای)

))خوب می دانم که هیچ شبی، بی دلهره و اضطراب پشت سر نگذاشته ای. شب هایترا پاس می داری تا خواب شهر، به آرامش بگذرد. پشت پلک های تو آرامش جریان دارد. تو از هزاران فرشته نجات زمین این شهرهای دور و نزدیکی که من می شناسم( (

هفتم مهرماه به نام «آتش نشانی و ایمنی» نامگذاری شده است. در واقع این روز بهانه ای است تا به گرامیداشت انسان هایی بپردازیم كه از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش ما می گذرند تا بتوانیم در امنیت زندگی كنم.

درروز 7 مهر 1359 وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد،آتش نشانان منطقه و شهر های اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که درحین عملیات خاموش کردن آتش مجدداً هواپیماهای دشمن اقدام به بمبارانپالایشگاه می کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان می شود.

طرحتعیین روز آتش نشانی و ایمنی در سال 1379 توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی وآتش نشانی کشور پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تائید شد. این روز با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور هم چنینیادآوری حماسه آفرینی ها و از خود گذشتگی های آتش نشانان میهن اسلامی درعرصه دفاع مقدس نامگذاری شده است. ایجاد زمینه های مناسب برای آموزش همگانیمردم در جهت پیشگیری از بروز حوادث مختلف و حفاظت از سرمایه های ملی نیزاز دیگر اهداف نامگذاری این روز است.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با اهدافی چون  مهار و اطفاء حریق و حفاظتاز افراد و ثروت های عمومی و خصوصی در مقابل آتش سوزی و عوارض و سوانح ناشیاز آن ، ارایه  آموزش های لازم در امور آتش نشانی و خدمات ایمنی در سطوحمختلف ، ایجاد و توسعه ایستگاه های مورد نیاز و بهره برداری از آنها، انجامترتیبات لازم جهت مقابله و کاهش آثار سوء ناشی از حوادث و سوانح طبیعی وغیر طبیعی و  نظـارت و کنترل بر تحقق شرایط ایمنی و استانداردهای تجهیزاتیساختمان ها در مقابل سوانح گوناگون (آتش‌سوزی، زلزله، برق گرفتگی، سیل و ...  فعالیت می کند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

1234 بازدید آخرین بار تغییر یافته پنج شنبه, 02 دی 1395 07:51

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

گزارشات پر بازدید