چاپ این صفحه

جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بناب با حضور مدیرکل جدید دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی، فرماندار بناب، فرمانداران ملکان و عجب شیر در بناب برگزار شد

سه شنبه, 10 ارديبهشت 1398 08:28 نوشته شده توسط 
رای دادن به این مورد
(0 رای)
به گزارش انعکاس بناب، عصر امروز جلسه گارگره مدیریت پسماند شهرستان بناب با حضور  مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی، فرماندار بناب، فرمانداران ملکان و عجب شیر و سایر مسئولان سه شهر بناب، ملکان و عجب شیر با هدف هماهنگی و تبادل افکار در خصوص مدیریت پسماند و جذب سرمایه گذار جهت احداث کارخانه بازیافت زباله منطقه ای در فرمانداری بناب برگزار شد.
 
امین رفیعی در ابتدای این جلسه پسماند تولید شده در سطح روستاها و شهرها را به عنوان چالش عمده محیط زیستی دانست و گفت: با توجه به تغییر سبک زندگی و تولید پسماند ها با شکل و شمایل جدید می بایست در این راستا با اجرای روش ها و تکنیک های جدید، مدیریت پسامند با هدف حفاظت از محیط زیست و سود آوری برای مردم انجام شود.
 
فرماندار بناب با تاکید بر اینکه مدیریت پسماند به صورت مجزا در تک به تک شهر ها و روستاها امکان پذیر نیست، خاطر نشان کرد: امروز باید مدیریت پسماند به صورت منطقه ای و متمرکز انجام شود که از لحاظ زیست محیطی و اقتصادی بسیار مهم است.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه روزانه ۸۰ تن پسماند در منطقه شهری و ۵۰ تن در سطح روستاها تولید می شود، گفت: برای ایجاد کارخانه پسماند و در نتیجه مدیریت آن این مقدار پسماند(۱۳۰تن) در یک شهرستان به صرفه نمی باشد فلذا این کار باید به صورت منطقه ای و متمرکز و با حجم بیشتر پسماند صورت بگیرد.
 
گفتنی است: قرار است در راستای مدیریت پسماند به صورت منطقه ای برای سه شهر عجب شیر ملکان و بناب یک کارخانه پسماند احداث شود که در این جلسه شهرستان بناب با توجه با موقیعت جغرافیایی و داشتن زیر ساخت های مناسب به عنوان میزبان احداث این کارخانه معرفی شد.
 
944 بازدید
مسئول فنی پایگاه اطلاع رسانی

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris hendrerit justo a massa dapibus a vehicula tellus suscipit. Maecenas non elementum diam.

وب سایت: smartaddons.com