امروز: دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 29 آوریل 2024

نصب و راه اندازی سامانه دوربین های نظارت تصویری و ترافیکی در بناب

فرید پناهی با اشاره به نصب  دوربین های جدید در سطح شهر بناب اظهار داشت: دوربین های نظارتی در سطح شهر در راستای افزایش امنیت شهری و کنترل ترافیک می باشد .

شهردار بناب گفت: این دوربین ها به ایجاد شرایط ایمنتر در شهر کمک می کند چرا که  سامانه ها و تجهیزات و نظارت تصویری از اصلی ترین ابزار جمع آوری  و ثبت اطلاعات تصویری از سطح شهر و انتقال آن به مرکز کنترل ترافیک شهرداری می باشد.

وی مهمترین مزیت این سامانه  را ثبت اطلاعات تصویری جهت بهره برداری  ترافیکی نظیر تعیین میزان و حجم ترافیک بهینه سازی زمانبندی چراغ های راهنمایی و رانندگی و بهبود امنیت شهروندان عنوان کرد وگفت: با عنایت به اینکه شهرداری بناب وظیفه راه اندازی و نگهداری این سامانه را بر عهده دارد این مرکز به عنوان مرجع اصلی استقرار سامانه نظارت تصویری و خدمات پشتیبانی جهت افزایش امنیت شهروندان است.

وی افزود: بهبود شاخص های ترافیکی با بهره گیری از تکنولوژی ها و استاندردهای به روز اقدام به نوسازی دوربینهای نظارت تصویری موجود و افزایش تعداد دوربینهای نظارتی و ترافیکی بصورت ارتباط بیسیم و فیبرنوری در سطح شهر نموده است.
کلید دار شهر بناب در تشریح مزایای این دوربین ها گفت: افزایش آسایش و سلامت شهروندان،تسهیل در اعمال قانون توسط پلیس،امکان اعمال یکسان قانون برای همه شهروندان در تمامی ساعات روز،بهبود وضعیت نظم و انضباط ترافیکی در تقاطع،
کاستن زمان معطلی تلف شده جهت عبور از تقاطع،افزایش ایمنی عابران پیاده در گذر از تقاطع،مساعدت در کاهش تخلف عبور از چراغ قرمز و در نتیجه کاهش تصادفات،،افزایش مطلوبیت ناوگان حمل و نقل عمومی وکاهش تردد غیر ضروری خودروهای شخصی در ساعات اوج ترافیک است.
عملیات اجرایی فاز ۱ نصب این دوربین ها در بناب

فرید پناهی در پایان در خصوص عملیات اجرایی فاز ۱ نصب این دوربین ها در بناب گفت: نوسازی دوربینهای موجود نظارتی ۸ تقاطع، نصب دکل و دوربینهای نظارتی جدید – ۴ تقاطع، نصب دوربینهای ترافیکی – ۱۷ عدد،تجهیز و نصب دوربینهای پلاک خوان اتوماتیک در ورودی و خروجی شہر ، ۲ عدد ۵- استاندارد سازی و نوسازی تجهیزات و ارتباطات موجود – ۸ تقاطع ۶- تجهیز مرکز کنترل شهرداری به سامانه های نرم افزارتی نظارت هوشمند شبانه روزی بابودجه فاز اول : ۴٠ میلیارد ریال می باشد.

491 بازدید
رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در دفتر شهردار
کد خبر: 2325

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

گزارشات پر بازدید