امروز: چهارشنب 19 ارديبهشت 1403 برابر با 08 می 2024

خطا
  • JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 47

آنچه آینده شوراهای اسلامی را رقم می زند نحوه عملکرد کنونی آنان است

شنبه, 02 -2667 08:26 نوشته شده توسط 
رای دادن به این مورد
(0 رای)

شوراها نمونه ای بارز از گسترده ترین موارد حضور عمومی مردم در اداره محلی و اجتماعی جامعه است . در کشور ما نیز شوراهای اسلامی شهرها و روستاها نمودی ارزنده از مردم سالاری دینی و مشارکت نزدیک و گسترده مردم در اداره اجتماع است. حضور نزدیک به یکصد و ده هزار نفر شورایی در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها گویای این موضوع است . بزرگترین نهاد شورایی بعد از شوراهای اسلامی شهرها و روستاها مجلس شورای اسلامی است که تعداد نفرات آن در حال حاضر از 280 نفر تجاوز نمی نماید و این تفاوت تعداد گویای گستردگی کاملاً روشن شوراهای اسلامی است .

از همین جا می توان ظرفیت بالای شوراهای اسلامی را در اداره امور کشور و حتی حل و فصل معضلات اجتماعی و گسترش فرهنگ ها و هنجارهای مفید و زیبای اجتماعی به خوبی دریافت.

اصولاً هر چه قدر متن و عموم مردم مشارکت خود را در اداره امور اجتماع ، تصمیم گیریها و حل معضلات بیشتر و نزدیکتر احساس نمایند میزان همبستگی ملی و تعصب در ارتقای سطح زندگی و شاخص های بالای اجتماعی افزایش می یابند بطور کلی حضور بیشتر مردمی در اداره حکومت و مدیریت جامعه موجب علاقه مندی و حتی تعصب شدیدتر مردم به سرنوشت جامعه خود و پشتیبانی از نمایندگان و رهبران خود می شود بنابراین از این موقعیت و فضای موجود در کشور که به همبستگی بیشتر مردمی و علاقه مندی افزونتر به سرنوشت خود و مشارکت اجتماعی می انجامد باید هر چه بیشتر و بهتر استفاده نمود که به نظر می رسد هم اکنون به خوبی از این ظرفیت استفاده نمی شود .

هوشمندی ملت ها و دولت ها در استفاده صحیح و به موقع از فرصت هاست ، فرصت های که چون از دست رفت دوباره به دست نمی آید و زمان و فرصت هدر داده شده مجدداً دست یافتنی نیست.

فرصت کاملا مشهودی که هم اکنون شوراهای اسلامی در میهن ما به وجود آورده فرصتی مغتنم است که باید همه ، هم مردم و هم دولت از این ظرفیت وفرصت به خوبی بهره گرفته و استفاده نمایند مردم در حمایت از شوراهای اسلامی و همکاری و همگامی با آنها و دولت و همچنین با اعتماد به آنان سپردن واقعی امور به دست شوراهای اسلامی و تشویق و ترغیب بیشتر آنها و عدم احساس رقابت نسبت به شوراهای اسلامی می توانند از این فرصت و ظرفیت به خوبی بهره گیرند.

آنچه که تا کنون گفته شد بهره گیری از این ظرفیت برای مردم و دولت بود ولی فراتر از این استفاده مناسب و ارزنده برای خود شوراهای اسلامی است شوراهای اسلامی بیش از دیگران باید به خوبی از این فرصت خدمتگزاری استفاده نموده و قدر این فرصت را بشناسند و از این ظرفیت استثنائی به خوبی بهره ببرند . میزان و چگونگی استفاده از این فرصت و ظرفیت موجود             می تواند جایگاه واقعی شواهای اسلامی را ارتقا و دیدگاههای مثبت مردم را نسبت به آنان افزونی بخش و عدم قدرشناسی از این موهبت می تواند به جایگاه ارزنده اجتماعی شوراهای اسلامی ضربه زده و از میزان کارآیی آنان بکاهد .

بنابراین آنچه که آینده شوراهای اسلامی را رقم می زند نحوه عملکرد کنونی آنان است که خالصانه و خدمتگزاری می تواند این ظرفیت و فرصت را هر چه بیشتر در دل مردم محبوب نماید و کارکردی خودپسندانه خدای ناکرده غیر معقولانه می تواند ضرباتی سخت و محکم بر پیکر این نهاد جوان اجتماع ما وارد سازد پس بکوشیم که باعمل مفید ارزنده و خدمتگزاری خالصانه و صادقانه خود آینده زیبا تر شوراها را تضمین نمائیم.

ولایی- عضو شورا

1010 بازدید آخرین بار تغییر یافته دوشنبه, 06 دی 1395 18:04

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

گزارشات پر بازدید