امروز: جمعه 14 ارديبهشت 1403 برابر با 03 می 2024

خطا
  • JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 47

افت ۳۵ درصدی درآمد شهرداری بناب/ بازار روز اتومبیل و احداث میدان خشکبار جدید

شنبه, 31 مرداد 1394 06:17 نوشته شده توسط 
رای دادن به این مورد
(1 رای)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری به نقل از فارس، مقصود کفشنوچی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران، فرهنگ را جزو اولویت‌های شهرداری دانست و اظهار داشت: اعتقاد شهرداری و شورای اسلامی شهر بر این است که اگر نتوانیم هویت فرهنگی شهر را  احیاء کنیم، فعالیت‌های دیگرمان در هر حوزه‌ای هم که باشد، ابتر است.

وی افزود: بنا داریم جایگاه فرهنگی این شهر را به مرتبه‌ای برسانیم که لایق و متناسب با شأن شهروندان این شهر باشد از این رو در صددیم در آینده نزدیک با ایجاد معاونت فرهنگی در مجموعه شهرداری بناب برای توسعه برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی در این شهر قدم برداریم.

شهردار بناب تصریح کرد: عهد و میثاق شهرداری و شورای اسلامی شهر، ایجاد شهری آباد با زیرساخت‌های فرهنگی و عمرانی برای شهروندان فهیم بنابی است.

افت ۳۵ درصدی درآمد شهرداری بناب

کفشنوچی سپس با اشاره به شرایط و مشکلات مالی حاکم بر کشور به ویژه شهرداری‌ها از افت ۳۵ درصدی درآمد شهرداری بناب خبر داد و گفت: قطعاً جابه‌جایی و تغییر و تحول در مدیریت شهرداری در این کاهش درآمد بی‌تأثیر نیست و با حاکم شدن این شرایط در اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری تأثیر منفی داشته است.

وی اضافه کرد: متأسفانه شهرداری بناب سال ۹۴ را با پرداخت بدهی‌های ۳۶ میلیارد ریالی که از سال ۹۳ منتقل شده بود، آغاز کرد و این موضوع شهرداری را در اجرای پروژه‌های عمرانی با مشکل روبه‌رو کرد.

کفشنوچی در عین حال اظهار داشت: اما با وجود مشکلات مالی حاکم بر شهرداری، فعالیت‌های عمرانی در سال‌جاری در شهر بناب چشمگیر بوده است.

وی در ادامه سخنان خود با اعلام اینکه مدیریت توسعه‌نگر و استراتژی محور شهرداری بناب و شورای اسلامی شهر از ابتدای امسال برکات زیادی برای بناب داشته است؛ افزود: شهرداری و شورای شهر با ورود به بحث ساماندهی بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی شهر، کارهای بزرگی را آغاز کرده‌اند.

شهردار بناب تصریح کرد: با وجود اینکه شورا و شهرداری با ساکنان این شهر با یک چشم نگاه می‌کنند، اما به نظر می‌رسد استفاده از کلماتی نظیر حاشیه‌نشینی مناسب با شأن مردم نبوده و شهرداری موظف است به مردم ساکن در تمام محلات خدمات لازم را ارائه کند.

مقصود کفشنوچی یادآور شد: در فاز اول اجرای طرح ساماندهی این محلات توانستیم در منطقه محروم دیزج نزدیک به ۲۰۰ واحد مسکونی را تخریب و بازسازی کنیم و در محلاتی که رفت و آمد در آنها به کندی صورت می‌گرفت، خیابان‌های ۱۲ متری ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: در بازدیدی که اخیراً معاونت محترم امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی از ساماندهی این محلات داشتند، وی ضمن تقدیر و تشکر از خدمات شورا و شهرداری اجرای این طرح را الگوی مناسبی برای سایر شهرهای استان و کشور دانست و قرار شد اجرای طرح ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در بناب به عنوان پایلوت برای اجرا در سایر شهرها نیز تعیین شود.

این مدیر امور شهری بناب در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با وجود اینکه بناب در تکمیل زیرساخت‌ها از جمله توسعه دانشگاه‌ها، صنعت و صادرات به پیشرفت قابل توجهی دست یافته است اما در بحث شهرسازی، مبلمان شهری و آبادانی شهری روند کندی را شاهد هستیم که امیدواریم با ایجاد و راه‌اندازی کمیته فرهنگی، اجتماعی در مجموعه شهرداری بناب قدم‌های اساسی را در این زمینه برداریم.

کفشنوچی از آسفالت ۴۵ محله با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال توسط شهرداری خبر داد و گفت: آسفالت‌ریزی محلات با هزینه ۷۰ درصدی شهرداری و مشارکت ۳۰ درصدی مردم محلات مختلف صورت گرفته است.

بازار روز اتومبیل و احداث میدان خشکبار جدید

وی دایرکردن محلی برای ایجاد نمایشگاه‌های دائمی، دایرکردن محلی به عنوان بازار روز اتومبیل و احداث میدان خشکبار جدید را از برنامه‌های در دست اقدام شهرداری بناب اعلام و اظهار کرد: به زودی با تکمیل محل مناسب در حاشیه رودخانه صوفی‌چای این محل را به یکی از مراکز مهم گردشگری در این شهر تبدیل خواهیم کرد.

شهردار بناب یادآوری کرد: با اجرای مسیرگشایی ادامه خیابان رجایی به زرگران و خیابان امام به آب با مشارکت بخش خصوصی شاهد کاهش بار سنگین ترافیک در این مسیرها خواهیم بود.

کفشنوچی در ادامه تأکید کرد: امروز ایجاد نشاط در میان مردم بویژه بانوان یک امر ضروری است و این نشاط باید از طریق ایجاد پارک مخصوص بانوان و افزایش فرهنگ ورزش‌های همگانی به مرحله اجرا در آید.

وی افزود: از این رو شورا و شهرداری خود را موظف می‌دانند برای ایجاد امکانات و محیط‌های مناسب برای فعالیت بانوان قدم بردارد.

1401 بازدید آخرین بار تغییر یافته یکشنبه, 05 دی 1395 07:34

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

گزارشات پر بازدید